Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
رفيق شنافي, عبد اللطيف حريش |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-11T09:52:57Z |
|
dc.date.available |
2022-12-11T09:52:57Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-bba.dz:443/xmlui/handle/123456789/2859 |
|
dc.description.abstract |
ملخص
استأثرت القصيدة العربية في العصور الأخيرة برواجها الكبير، واهتمام النقاد والدارسين بهذا الجنس الأدبي، فاختلفت أنواع الدراسات التي يتم من خلالها دراسة الشعر، فنجد أكثر الدراسات تداولا وتطبيقا اللسانيات والأسلوبية وباقي المنهج النقدية المعاصر، فشاعت دراسة هاته النصوص وفق أدوات منهجية معينة ودقيقة، وكأي دراسة لا تخلو من اللغة كونها الجوهر الذي ندخل منه إلىمقصدية الشاعر مع آليات التحليل المختارة، فكان اختيارنا للمنهج الأسلوبي، كونه السبيل الموصل إلى غرض الشعر، ولما يحمله من مجال واسع.من خلال الوقوف على البنى الأسلوبية في قصيدة يا دجلة الخير
Summary
The Arabic poem in recent times has gained great popularity, and the attention of critics and scholars to this literary genre. The types of studies through which poetry is studied varied. We find the most widely used and applied studies of linguistics, stylistics and the rest of the contemporary critical curriculum. The study of these texts spread according to specific and precise methodological tools, and like any study It is not devoid of language as it is the essence from which we enter into the poet's intention with the chosen mechanisms of analysis, so our choice of the stylistic approach was, as it is the way to the purpose of poetry, and because of its wide scope. By standing on the stylistic structures in the poem Ya Tigris Al-Khair |
en_US |
dc.publisher |
جامعة محمد البشير الابراهيمي - برج بوعريريج - |
en_US |
dc.title |
البنى الأسلوبية في قصيدة "يا دجلة الخير" |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée