Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
حمور ابراهيم, بوخليفة ليندة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-08T09:09:49Z |
|
dc.date.available |
2023-10-08T09:09:49Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-bba.dz:443/xmlui/handle/123456789/4052 |
|
dc.description.abstract |
ملخص:
إن الرسالة التي نحملها في أعناقنا فرضت علينا الإحساس بمسؤولية كبيرة اتجاه مهمة التعليم ما ولد فينا
رغبة و حبا في مواكبة كل ما هو جديد في هذا الميدان اللامتناهي إيمانا من بأن نجاح التعليم مرتبط ارتباطا وثيقا
بتحيين المعلم لأساليبه و مناهجه و طرقه ..وهو ما سعينا إلى المساهمة فيه ولو بمقدار ذرة من هذا البحر المعرفي
فكانت دراستنا لإستراتيجيات التعلم النشط بشقيها النظري و التطبيقي طريقا لحصر صعوبات تطبيق هذه
الاستراتيجيات في مدارسنا اليوم كما كانت سبيلا للوصول إلى بعض التوصيات التي من شأنها الارتقاء بتطبيق
هذه الاستراتيجيات مستقبلا إذا ما توافرت الإرادة من المسؤولين و ارتقى الشعور بح جم المسؤولية من المعلمين.
Summary:
The message that we carry in our necks imposed on us a sense of great responsibility towards the mission of education, which generated in us a desire and love to keep pace with everything new in this endless field, in the belief that the success of education is closely linked to the teacher’s revitalization of his methods, approaches and methods..which is what we sought To contribute to it, even by the amount of an iota from this sea of knowledge. Our study of active learning strategies, both theoretical and applied, was a way to limit the difficulties of applying these strategies in our schools today. It was also a way to reach some recommendations that would improve the application of these strategies in the future if the will was available from officials and The sense of responsibility rose from the teachers |
en_US |
dc.publisher |
جامعة محمد البشير الابراهيمي - برج بوعريريج - |
en_US |
dc.title |
استاتيجيات التعلم النشط ودورها في تسيير العملية التعليمية |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée