Résumé:
ملخص الدراسة:
تناكلت ال راسة مواوع العوامل ا ساسية في تعليم الم ارات اللغو ة سنة أكلى مو التعليم المتوسط أمسوذجاخ - - -
- تع ؼ الم ارات اللغو ة لأدا ق رات م اكمة مظكو مو لها تنفي م مة معينة ل رجة إتقاف عالية، كتتم ل ى ه الم ارات في 5
الاستماع، التل ث، الق ارة كالكتالة، كجارت به ا ال تيك لسميعة ا اار اللغوم عن الف ا، حيث سعت ال راسة إلى بر العوامل
كا سو ال قو علي ا تعليم ى ه الم ارات للمتعلم ليتمكو مو أاارىا لال كل السليم كالصليحخ استع اا ا كيقا لكل م ارةخ
كعا ت ال راسة الم ارات اللغو ة ل كل موسع كاتمعت في ذلك بر مف وم ا كأنواع ا كاكر المعلم الفعاؿ في تعليم ا كا ى اؼ
ال تسعي لتلقيق ا كل م ارةخ
أما ال راسة المي انية كانت حوؿ الم ارات اللغو ة في سنة أكلى متوسط كذلك للإحصار النسك المئو ة مو ؿ إستمانة ككاع نتافي ا
ج كؿ كالتعلي علي لنواىاخ
كانت قافمة الملث ال ألقت الضور علي أىم ما جار في ال راسة ك صت ما توصلنا إليو مو نتافاخ
الكلمات المفتاحية: المهارة، تعليم، عوامل، الاستماع، التحدث، القراءة، الكتابة.
Summary:
-The study dealt with a topic : thes basic factors in teaching linguistic skills - first year of intermediate education a model.
- Linguistic skills are defind as accumulated capabilities through Which a specific task can be carried out with a high degree of proficiency, and these linguistic skills are : "Listening, speaking, reading, writing", it came in this order due to the nature of the individual's linguistic performance, as the study sought to identify the factors and foundation upon which teaching these skill to leamer is based. So that he can perfarn the in the right way .and they were presented in a detailed for each skill. The study dealt with these skill in a extensive manner and followed the identification its concept, typees and the effective role of the teacher in teaching it, and the abjectives by that each skill achives.
As for the field study, it was about languistic skills in the first year of intermediate education, By counting the percentages through a questionmane and placing its results in a table and commenting on its items.
Keywords : Skill, Teaching, factors, Listening, speaking, reading, writing