Résumé:
الملخص:
تناولت الدراسة موضوع الكتاب المدرسي الإلكتروني وأثره في التحصيل الدراسي في المرحلة الإبتدائية، حيث
قسمت الدراسة إلى جانبين نظري، وآخر تطبيقي.
فالجانب النظري تضمن مبحثين الأول عن الكتاب المدرسي الإلكتروني، والثاني عن التحصيل الدراسي. أما
بالنسبة للجانب الميداني كان حول الإطار المنهجي للدراسة، وفيه تم تحديد إجراءات الدراسة الملائمة.
لقد توصلنا من خلال هذه الأخيرة إلى أن الكتاب الإلكتروني أسلوب ناجح في التعليم إلا أنه مازال يفقد إلى
الكثير من الإمكانات التي قد تفيد المعلم والمتعلم، والتي تدفع لهذا الأخير من زيادة مستوى تحصيله الدراسي.
الكلمات المفتاحية:
الكتاب المدرسي الإلكتروني، التحصيل الدراسي، المعلم، المتعلم، التعليم .
Abstract :
The study dealt with the topic of the electronic textbook and its impact on academic achievement at the primary level in the Algerian school, where the study was divided into two theoretical and applied aspects .the theoretical side included two papers, the first on the electronic textbook and the second on academic achievement. The field aspect was about the methodological framework of the study and in which the appropriate study procedures were identified.
Through the latter we have come to the conclusion that the e-book.
A successful method of creative education that still lacks a lot of potential that may benefit both the teacher and the learner, which raises the latter's level of academic achievement.
Key words :Electronic textbook, academic achievement, teacher
The learner, the education.