Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
حوامد هاجر, سقني اية |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-30T09:10:23Z |
|
dc.date.available |
2024-09-30T09:10:23Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-bba.dz:443/xmlui/handle/123456789/5514 |
|
dc.description.abstract |
الملخص
تقييم المكتبات تم الشروع فيه السنة الماضية(2022-2023).لتلاميذ السنة الخامسة ابتدائي له إيجابيات و سلبيات .و من إيجابياته فهو يعمل على قياس جميع الكفاءات المتعلقة بملمح التخرج، إضافة الا أنه سيوفر ملفا تربويا يشخص معظم العثرات التي يعاني منها التلميذ لمعالجتها لاحقا. أما عن سلبياته فهو أثقل كاهل المربين مما يؤدي إلى عزوف المربين عن تدريس أقسام السنة الخامسة ، لأنه لا يعتبر بديل عن الامتحانات الرسمية ،و تقسيم المكتسبات كفكرة نظرية جيدة ، لكن في تطبيقيه على ارض الواقع يتطلب الكثير من العمل وتوفير آليات لتحقيق الغاية المرجوة منه.
الكلمات المفتاحية: تقييم المكتسبات، الامتحانات الرسمية، الإيجابيات والسلبيات
Summary
Library evaluation was initiated last year (2022-2023). It has pros and cons for students in the fifth year of primary school. Among its positives is that it measures all competencies related to the graduation aspect. In addition, it will provide an educational file that diagnoses most of the stumbling blocks that the student suffers from in order to address them later. . As for its negative aspects, it is a burden on educators, which leads to educators’ reluctance to teach the fifth-year sections, because it is not considered an alternative to official exams, and dividing the gains is a good theoretical idea, but in applying it on the ground it requires a lot of work and providing mechanisms to achieve its desired goal.
Keywords: assessment of gains, official examinations, pros and cons |
en_US |
dc.publisher |
جامعة محمد البشير الابراهيمي -برج بوعريريج |
en_US |
dc.title |
أﺛﺮ ﺗﻘﻴﻴﻢ اﻟﻤﻜﺘﺴﺒﺎت ﻓﻲ اﻟﺘﺤﺼﻴﻞ اﻟﻤﻌﺮﻓﻲ ﻟﺪى تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée