Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
عميري محمد |
|
dc.contributor.author |
عميري محمد |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-16T17:44:06Z |
|
dc.date.available |
2024-10-16T17:44:06Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-bba.dz:443/xmlui/handle/123456789/5633 |
|
dc.description.abstract |
نتمنى أننا قد وفقنا إلى حد ما في الإلمام بموضوعنا وهو التعلم النشط بين المفهوم والإجراء في الطور المتوسط (مقاربة ابستيمولوجية)، والذي تطرقنا فيه إلى إبراز مدى تطبيق واستخدام استراتيجيات التعلم النشط، من خلال دراسة عينة عشوائية تمثلت في أساتذة التعليم المتوسط.
حيث في بداية عملنا تطرقنا إلى الجانب النظري وبعدها التطبيقي، معتمدين على المنهج الوصفي القائم على التحليل والإحصاء، وفي الأخير توصلنا إلى أن التعلم النشط يحتاج إلى تفعيل دائم ومستمر لتحقيق الكفاءات المستهدفة.
Abstract:
We hope that we have succeeded to some extent in understanding our topic, which is active learning between concept and procedure in the intermediate stage (an epistemological approach), in which we touched on highlighting the extent of application and use of active learning strategies, through studying a random sample represented by middle education teachers.
At the beginning of our work, we touched on the theoretical aspect and then the applied aspect, relying on the descriptive approach based on analysis and statistics, and in the end we concluded that active learning requires permanent and continuous activation to achieve the targeted competencies. |
en_US |
dc.publisher |
جامعة محمد البشير الابراهيمي -برج بوعريريج |
en_US |
dc.title |
التعلم النشط بين المفهوم والإجراء في الطور المتوسط |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée