Résumé:
الملخص:
تهدف دراستنا هذه إلى تسليط الضوء على الواقع الدراسي في ظل الوباء المستجد، فقد فرضت على المنظومات التعليمية قيودا أو قوانين، بغية التقليل من تفشي الفيروس، بحيث قامت وزارة التعليم بسن بروتوكول صحي، ومما جاء فيه اعتماد وانتهاج نظام التعليم عن بعد وذلك من خلال اعتماد نظام الدوامين وكذا التفويج أيضا، تقليص الحجم الساعي للمادة العلمية.
إذ تعد تجربة التعليم في المدارس لهاته السنة مختلفة عن السنوات الماضية، مما دفع بنا إلى دراسة هذا الموضوع والذي يعد وضعية جديدة في المرحلة التعليمية وهو التحصيل المعرفي في ظل الوباء وأثره على المتعلمين السنة الأولى والثانية متوسط أنموذجا ومعرفة شتى جوانبه.
Summary:
Our study aims to shed light on the academic reality in light of the emerging epidemic, as restrictions or laws have been imposed on educational systems, in order to reduce the spread of the virus, so that the Ministry of Education enacted a health protocol, which included the adoption and adoption of the distance education system, through the adoption of The system of shifts, as well as Altfwij also, reduce the hourly size of the scientific material.
The experience of education in schools for this year is different from the previous years, which prompted us to study this topic, which is a new situation in the educational stage, which is knowledge achievement in light of the epidemic and its impact on first and second year learners, an average model and knowledge of its various aspects.