Résumé:
أصبح الإشهار الإلكتروني إحدى سمات العصر، و وسيلة فعالة في تسويق السلع و الخدمات بيد المعلن او التاجر أو صاحب علامة تجارية، من اجل تسويق منتجات معينة أو خدمات ، لجلب أكبر عدد ممكن من الزبائن أو المستهلكين، خاصة على الشبكة العنكبوتية، بينما المستهلك بإمكانه تسوق دون عناء، و بأقل تكلفة وجهد أقل.
غير أن هذا الاشهار و في كثير من الاحيان تحول من وسيلة لإعلام المستهلك، إلى وسيلة للكذب و التضليل والخداع ، يستعملها المعلن طرق غير نزيهة من اجل تسويق المنتوج هنا كان لازما على المشرع الجزائري التدخل لتوفير الحماية القانونية للمستهلك بما ، و تحديد مسؤولية كل متدخل في هذه العملية الاقتصادية الهامة.
الكلمات المفتاحية: الاشهار الالكتروني، المستهلك، التضليل، الخداع ،
Abstract
Electronicadvertising has become one of the features of the era, and an effective means of marketing goods and services in the hands of the advertiser, merchant, or trademarkowner, in order to marketspecificproducts or services, to attract the largest possible number of customers or consumers, especially on the Internet, while the consumer can shop Effortlessly, at the lowestcost and withless effort.
However, thisadvertising, in many cases, has turnedfrom a means of informing the consumer, into a means of lying, misleading, and deception, used by the advertiser in dishonestways in order to market the product. Here, itwasnecessary for the Algerian legislator to intervene to providelegal protection for the consumer, including, and define the responsibility of everyoneinvolved in This is an inspiringprocess.