Résumé:
اتظلخص :
عالج موضوع البتٌ الأسلوبية في قصيدة النهر ابؼتجمد بؼخائيل نعيمة كمستويات التحليل الأسلوبي: ابؼستول
الصوتي، ابؼستول الدلالي ك ابؼستول الصرفي ك ابؼستول التًكيبي، قصد استكناه ابػصائص ابػطابية ك البلاغية فيو
كذلك للإجابة عن الإشكالية التي عابعها موضوع الدراسة كىي : ما ىي أبرز البتٌ التحليلية لقصيدة النهر
ابؼتجمد، ماذا نقصد بالإيقاع كىل كاف لو دكر في ابؼستول الصوتي؟ كىل ساىم ابغقل الدلالي في بناء القصيدة.
كيف ساىم ابؼستول الصرفي في بناء القصيدة، ما ىي أىم التًاكيب التي استعملها بـائيل نعيمة في قصيدتو؟.
الكلمات اتظفتاحية: الصوت، الأسلوبية، التحليل الأسلوبي.
Summary
He treated the issue of stylistic structures in the poem “The Frozen River” by Mikhael Naima and the levels of stylistic analysis: the phonetic level, the semantic level, the morphological level, and the synthetic level, in order to explore the rhetorical and rhetorical characteristics in it, in order to answer the problem addressed by the subject of the study, which is: What are the most prominent analytical structures of the poem of the river Frozen, what do we mean by rhythm and did it have a role in the vocal level? Did the semantic field contribute to the construction of the poem?
How did the morphological level contribute to the construction of the poem? What are the most important structures used by Mikhael Naima in his poem?
Keywords: sound, stylistics, stylistic analysis.