Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
رابحي اسماء, طرشون سعاد |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-07T17:58:34Z |
|
dc.date.available |
2024-10-07T17:58:34Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-bba.dz:443/xmlui/handle/123456789/5562 |
|
dc.description.abstract |
ٍ تهتم هذه الدراسة بموضوع المناهج التعليمية ودورها في تمنية الملكة التواصلية حيث يعتبر المنهج جزء من المنظومة التربوية و الأصل في العملية التعليمية و عنصر أساسي في تحقيق و تنمية الملكة التواصلية في ميدان التربية و التعليم و هذا نتيجة الترابط و التكامل الموجود بينهما بهدف إعداد تلميذ متكامل فكريا وروحيا ولغويا .
الكلمات المفتاحية : المناهج التعليمية، الملكة التواصلية، و الطور الثانوي شعبة الآداب و الفلسفة .
Abstract :
This study is concernend with thesubject of educational curricula and their role in developing the communicative faculty, as the curriculum is considered part of the educatioalsystem,an origin in the educational process ,and an essential element in achieving and developing the communicative faculty in the field of education and education.
This is the result of the intercomection and integration that escists between them, with the aim of preparing an integrated student intellectually ,spisitually, and also linguistically . |
en_US |
dc.publisher |
جامعة محمد البشير الابراهيمي -برج بوعريريج |
en_US |
dc.title |
المناهج التعليمية ودورها في تنمية الملكة التواصلية لدى متعلمي المرحلة الثانوية – السنة الثالثة ثانوي شعبة آداب و فلسفة |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée