Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
فاطمة سليك, سهيلة جنيدي |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-07T18:18:49Z |
|
dc.date.available |
2024-10-07T18:18:49Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.univ-bba.dz:443/xmlui/handle/123456789/5567 |
|
dc.description.abstract |
الملخص:
يدخل المصطلح ضمن منظومة التواصل بين المعلّم والمتعّلم، كما أن له دور كبير في العملية التعليمية التعلميّة، ويشمل مفاهيم ومعاني تنتقل إلى الأذهان بواسطة الكلمات التي اتفق عليها شريطة أن تكون خاضعة لقواعد اللغة ذاتها ومتفقا عليها، وسنحاول في هذا البحث تسليط الضوء على أهم المصطلحات التربوية في كتاب اللغة العربية للسنة الثانية من التعليم الثانوي، وإلى أهم الآليات التي استند إليها العلماء في صناعة المصطلح التربوي.
الكلمات المفتاحية: المصطلح التربوي، آليات الوضع، التعليم الثانوي.
Abstract:
The educational term falls within the system of communication between the teacher and the learner. It plays a major role in the educational learning process. The educational term includes concepts and meanings that are transmitted to minds through words that have been agreed upon, provided that they are subject to the rules of the language itself.
In this research, we will try to shed light on the most important educational terms in the Arabic language book for the second year of secondary education; and on the most important mechanisms that scholars have relied on in creating the educational terminology.
Key Words: Educational terminology, secondary education, terminology placement mechanisms. |
en_US |
dc.publisher |
جامعة محمد البشير الابراهيمي -برج بوعريريج |
en_US |
dc.title |
آليات وضع المصطلح التربوي في مرحلة التعليم الثانوي |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée