Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • Français
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "عميري محمد"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    التعلم النشط بين المفهوم والإجراء في الطور المتوسط
    (جامعة محمد البشير الابراهيمي -برج بوعريريج, 2024) عميري محمد; عميري محمد
    نتمنى أننا قد وفقنا إلى حد ما في الإلمام بموضوعنا وهو التعلم النشط بين المفهوم والإجراء في الطور المتوسط (مقاربة ابستيمولوجية)، والذي تطرقنا فيه إلى إبراز مدى تطبيق واستخدام استراتيجيات التعلم النشط، من خلال دراسة عينة عشوائية تمثلت في أساتذة التعليم المتوسط. حيث في بداية عملنا تطرقنا إلى الجانب النظري وبعدها التطبيقي، معتمدين على المنهج الوصفي القائم على التحليل والإحصاء، وفي الأخير توصلنا إلى أن التعلم النشط يحتاج إلى تفعيل دائم ومستمر لتحقيق الكفاءات المستهدفة. Abstract: We hope that we have succeeded to some extent in understanding our topic, which is active learning between concept and procedure in the intermediate stage (an epistemological approach), in which we touched on highlighting the extent of application and use of active learning strategies, through studying a random sample represented by middle education teachers. At the beginning of our work, we touched on the theoretical aspect and then the applied aspect, relying on the descriptive approach based on analysis and statistics, and in the end we concluded that active learning requires permanent and continuous activation to achieve the targeted competencies.

All Rights Reserved - University of Bordj Bou Arreridj - Center for Systems and Networks - CRSICT 2025 - webmaster@univ-bba.dz